Logo nedir? Söz demeı olarak esas karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işlemletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük demeının haricinde, biraşkın logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan kişi yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı berenarı önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çdüzenışmasını yapacak kişi yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çdüzenışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, işlemletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş meydanı ile faaliyette kâin şirketler derunin henüz çok tercih edilebilir. Tenha bir sektörde canlılık gösteren işlemletmelerin genellikle logoları sektörü simgeleme eder. Ancak birden okkalı sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan gerçekten bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza bozulmamış adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çdüzenışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir surette teşhisnmasını sağlayan işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, kolayca anlaşılır, geçekırlanması kolayca, kabil başüstüneğunca az sayıda renkten oluşorospuıdır. Her çmüsavi baskı ve sektör tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saika vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kebir mazarrat verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine şık olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçısıra icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem birlikte rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da şirket derunin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı deme bakımında bu veri çok önemlidir.